Monday 20 February 2017

MINUMAN UNTUK PENYAKIT DEMAM DENGGI

Minuman dan makanan berkhasiat untuk penyakit demam denggi berdarah ini memang belum terbukti secara saintifik, akan tetapi sudah banyak orang yang melaksanakan rawatan penawar ini kemudian mendapatkan peningkatan kesihatan yang berhujung memperoleh kesembuhan dari penyakit demam denggi.

Demam denggi adalah penyakit yang disebabkan oleh virus denggi. Virus denggi dibawa oleh nyamuk Aedes aegypti dan Aedes albopictus betina ke dalam tubuh melalui gigitan. Untuk mengubati penyakit ini, Anda boleh mengambil beberapa jenis makanan dan jus penawar demam denggi yang hingga hingga kini banyak orang menjadikannya sebagai ubat tradisional.

Daun Betik adalah satu jenis daun yang sesuai bagi pesakit demam denggi. Daun ini mempunyai banyak khasiat yang lebih mudah diserap oleh tubuh apabila diproses sebagai minuman jus. Jus penawar ini boleh dimakan sebelum membuat pemeriksaan kesihatan Anda ke doktor. Sebelum berkunjung ke doktor, pastikan anda mengenal dahulu apa tanda awal penyakit demam denggi.

Orang yang terkena demam denggi boleh dikenali dari beberapa simptom seperti :-
  • Wajah menjadi kemerahan
  • Nafsu makan berkurang
  • Sering mual atau bahkan muntah
  • Kepala terasa sakit
  • Nyeri tak tertanggung di bahagian otot dan sendi
  • Suhu tubuh melebihi 39 darjah celcius selama dua hingga tujuh hari
  • Terdapat ruam merah di kawasan muka, leher, dan dada
  • Timbulnya tompok-tompok merah pada kulit, baik bersaiz kecil mahupun besar

Macam Mana Nak Dapatkan Jus Pati Daun Betik Ini ?



Anda boleh dapatkannya dengan kami, 
Boleh COD di Jalan Bayam, Kota Bharu. 
Boleh juga hubungi kami untuk pertanyaan di nombor 0133650052 (Kak Nab).
.
.
.
P/S : Nasihat dari Kami, lebih baik Anda perbanyak pengambilan JUS PATI DAUN BETIK kerana khasiatnya yang telah dibuktikan banyak pesakit denggi. Tidak hanya itu, untuk mencegah sesuatu yang buruk berlaku, akan lebih baik jika Anda juga mengambil sup ketam. Demikian maklumat mengenai minuman untuk pesakit demam denggi. 

Semoga berguna, jangan lupa dikongsikan pada rakan lain...

No comments:

Post a Comment